23948sdkhjf

Online tøjforretning får milliontilskud

Online tøjforretningen Fitbay.com får netop nu meget opmærksomhed. Jepser Buch og investeringsvirksomheden Creandum har blandt andet investeret i det nye koncept.
Fitbay.com er en online tøjforretning, der kun viser de varer, som passer til den enkelte brugers krop og smag. Det unge firma, som er startet af to DTU-studerende, spås en stor fremtid og har netop modtaget en millioninvestering fra to erfarne investorer.

Jo flere brugere, jo bedre bliver fitbay.com, som på baggrund af komplekse algoritmer og omfattende databaser kan udvælge det tøj, som passer til den enkelte.

Og netop nu strømmer det ind med nye brugere, som har hørt om firmaet, fordi to erfarne og pengestærke sponsorer har investeret i det. Jesper Buch, der er stifter af Just-Eat og investor i bl.a. online-tøjbutikken Miinto, og investeringsvirksomheden Creandum, der er bedst kendt for deres investering i musiktjenesten Spotify, tror så meget på idéen, at de har skudt et millionbeløb i forretningen.

- Pengene giver os et godt skub fremad, men det betyder også rigtig meget, at vi nu kan trække på investorernes store erfaring, siger en af Fitbays stiftere, Philip Wylonis.

Philip Wylonis har en bachelor i it og kommunikation og er i gang med en kandidat-uddannelse i digitale medier. Idéen til Fitbay kommer egentlig fra Philips bror, Christian Wylonis, der er uddannet på Harvard og har været konsulent i McKinsey.

Men rygraden i firmaet, den komplekse algoritme, der genererer anbefalingerne på baggrund af brugernes – anonyme – oplysninger, står Andreas Jarbøl for. Også han læser på DTU; men efter en bachelor i fysik og nanoteknologi har han dog sat studierne på hold for at dedikere sig hundrede procent til Fitbay.

- Vi fik 500 nye tilmeldinger den dag, millioninvesteringen blev kendt, og nu stiler vi efter at nå 2000 brugere, for jo flere mennesker, der har lagt oplysninger om kropsbygning, foretrukne mærker, geografisk placering og prisønsker ind, jo bedre kan vi tilpasse anbefalingerne til den enkelte. Man får simpelthen kun vist tøj, der matcher både størrelse, smag og pengepung, og som kan leveres inden for kort tid, siger Philip Wylonis.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.143